AcasaPortalFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare

Distribuiţi | 
 

 Tutorial Valve Hammer Editor.

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
tweety
Administrator
Administrator
avatar

masculin
Numarul mesajelor : 105
Varsta : 25
Artistul Favorit : Chris Brown
Jocul/Jocurile Favorit/Favorite : Counter-Strike
Cum ti se pare forumul? : CooL
Data de inscriere : 21/09/2008

MesajSubiect: Tutorial Valve Hammer Editor.   Mar Oct 07, 2008 8:58 am

Valve Hammer Editor

Descriere Tutorial:Primul pas pentru a face o harta este instalarea renumitului program VHE(Valve Hammer Editor).
Tutorial:
Pentru a realiza o harta avem nevoie de VHE.Am facut un pachet complet pentru hammer care include:
-cs-expert
-hammer 3.4
-hammer 3.5
-fisierele hlbsp,hlcsg,hlvis,hlrad(originale)
-spriteurile necesare

Acest pachet poate fi gasit Aici.
Parola arhivei este "URBANCS".
Acum instalam VHE 3.4 exact asa:
I.
Facem clic pe NEXT.
II.
Facem clic pe I Agree.
III.
Lasam asa cum este locatia si apasam pe NEXT.
IV.
Facem clic pe NEXT.
V.
Facem clic pe NEXT pentru a incepe instalarea.
VI.
Acum asteptam cam 3 secunde sa se instaleze
VII.
Facem clic pe NEXT.
VIII.
Acum am instalat cu success VHE.
Acum intram in arhiva de la VHE,si dezarhivam TOOLS si CS-EXPERT.
Acum intram in C:Program Files\\VHE\\-si stergem folderul TOOLS-(dupa care punem folderul TOOLS din arhiva acolo.
In acelasi folder VHE bagam folderul SPRITES si fisierul -cs_expert-tom793b.fgd-.
Acum aveti un Hammer bine pus la punct.
Respectati exact ce scrie mai sus si nu veti intampina probleme la compliere.

Pentru configurare intrati la aici.

Acest pas este foarte important.

Valve Hammer Editor

In acest tutorial va voi prezenta configuratiile VHE.Urmariti pasi exact cum va voi indruma eu.
Pasul I.Avem nevoie de Valve Hamer Editor
-3.4
-3.5
-Cs_expert_tom.rar

Configuratii Hammer:

Pasul I:



Lasam asa cum este.

Pasul II:



Lasam asa cum este in imagine.

Pasul III:



Lasam ca in imagine.

Pasul IV:



Facem ca in imagine.

Pasul V:



Important:Dezarhivarea
cs_expert.rar se face astfel.Se intra in arhiva si se scot manual
filele,dam clic pe ele cu mouse si le scoatem afara din arhiva.Si le
punem in folderul Valve Hamer Editor.

Pasul VI:



Facem EXACT CA IN IMAGINE.

Acum avem setarile la hammer facute bine.


Folosire



Bara de instrumente:

-Unealta Selectare.Cu ajutorul ei selectam pereti,podele,oameni,totul.


Nu prea se foloseste.Mai bine rotim de rotita de la mouse.


- Se foloseste pentru a explora HARTA in ecranul 3D. k:


- Cu aceasta punem becuri,oameni, :belea:


Cu aceasta facem cladirile,pereti,podele.


-Selectam un perete si ii punem o textetura(culoare,model) Se mai foloseste si SHIFT+A. a:


Aceasta unealta aplica textetura folosita curent. k:


Sincer nu o folosesc.Cu acesta punem texteturi pe pereti. :huaa:


Clipping tool-cea mai importanta unealta,cu aceasta facem gauri pentru geamuri,usi,taiem pereti in 2 in 5 in ..etc. k: k:


Unealta Vertex-foarte greu de folosit,cu aceasta lungim colturile planelor sau peretilor. Crying or Very sad greu de folosit.


Patch tool-Aceasta ne ajuta la crearea drumurilor unei masini,roboti. :belea:

Acestea au fost uneltele

Lectia 1

In aceasta lectie o sa va arat cum sa facem o camera cu un bec,cer si cateva trucuri.

Intram in VHE si dam File-->New

Acum ne uitam la urmatoarea poza.



Acum sa fim foarte atenti.
Observam 4 patrate.
Camera-Aici trebuie sa dam clic pe CAMERA si selectam 3D TEXTETURED(doar prima data)
TOP X/Y-aici se vede harta de SUS.
FRONT Y/Z-aici se vede harta din fata.
SIDE X/Z-aici se vede dintr-o parte.
Aceste patrate 3 o sa le invatati imediat(ai nevoie de ceva GEOMETRIE)

De fiecare data cand pornim VHE facem gridul de 2X mai mic(unde scrie 2X apasam pe acel buton de 2x ORI).
La prima harta trebuie sa apasam o singura data pe butonul TK(ca in imagine-el trebuie sa stea apasat mereu-).
Acum ne uitam la urmatoarea Poza.


Acum folosim unealta BRUSH TOOL(pe care o stim de la configurare elementelor de baza).
Daca facem un dreptunghi in patratul FRONT atunci ce vom vedea in celelalte 2 va fi GROSIMEA dreptunghiului din patratul FRONT.
Daca facem un dreptunghi in patratul TOP in celelalte 2 se va vedea GROSIMEA dreptunghiului.
Daca facem un dreptunghi in patratul SIDE in celelalte 2 se va vedea GROSIMEA dreptunghiului.
Deci facem un dreptunghin in patratul FRONT(ca in imagine)
SFAT-grosimea peretilor sa incercati sa o faceti mereu de 2 PATRATELE.
Acum dupa ce am facut dreptunghiul si grosimea lui apasam pe ENTER.
Si vom avea asa.
Pentru a ne deplasa prin harta(in patratul CAMERA)folosim unealta FREE LOOK(seaman cu o camera de fotografiat ROSIE).

Acum
ca avem un perete mai facem inca 5(pentru ca orice camera are 6
fete)ceilalti pereti se unesc la capete(trebuie GEOMETRIE),deci vom
avea ca in urmatoarea poza.

Acum facem si tavanul si podeaua,ca in urmatoarea imagine.

Acum ca avem o camera trebuie sa o texteturam(adica sa ii punem culori la pereti,podea,cerul).

Acum
cu unealta SELECTARE facem clic pe un perete si apoi apasam pe
SHIFT+A(pentru a alege texteturi)facem clic pe BROWSE si ne alegem o
textetura(puteti scrie acolo jos WALL)
Facem ca in urmatoarea imagine.

Textetura pentru cer se numeste SKY.
Dupa ce am facut toate acestea vom avea ca in urmatoarea imagine.

Frumos nu?

Acum vom pune un jucator CT.
Folosim unealta ENTENITY TOOL si in dreapta jos alegem din acea lista INFO_PLAYER_START(acesta este un jucator CT).
Acum punem jucatorul in interiorul camerei,deasupra podelei,ca in urmatoarea imagine.

Apoi apasam pe ENTER.

In nici un caz sa nu faceti greseala de mai sus.(sa nu fie jucatorul lipit de podea sau de pereti sau de alt jucator)

Acum ridicam jucatorul mai sus de podea.
Creem
un TERORIST-->Selectam ENTENITY TOOL-->Si acolo in dreapta alegem
INFO_DEATHMATCH_START(adica un TERORIST-->Il punem si pe el deasupra
podelei pe langa CT,ca in urmatoarea imagine.

Acum vom creea un BEC.
Selectam ENTENITY TOOL-->Light.
Si il punem sub tavan(in cazul nostru sub CER)exact ca in urmatoarea imagine.

Acum apasam pe ENTER,si vom avea asa.

Acum va voi invata cum sa schimbam culoarea BECULUI si INTENSITATEA LUMINI.
Acum folosind unealta SELECTARE facem un clic pe BEC si apoi apasam pe ALT+ENTER(sau dam clic dreapta pe bec si dam proprietati)
Si la BRIGHTNESS am subliniat ultimele 6 CIFRE.
Ultimele
3 cifre inseamna INTENSITATEA LUMINI(cea default este 200,eu am pus
100),ficrele 255 inseamna culoarea becului pe care o vom alege apasand
pe butonul PICK COLOR si alegem o culoare(eu am ales ROSU).



Acum facem un perete intre cei 2 JUCATORI.

Acum am terminat OFICIAL HARTA.
Pentru
a verifica daca este INREGULA ne ducem la MAP-->Chek 4 Problemes si
daca ati respectat tot ce am facut eu mai sus o sa va apara asa.

Totul e OK,acum salvam harta.
File-->Save As-->(numele harti)fy_harta
Hartile se salveaza de tip .RMF.
Ca in imaginea de mai JOS.

Acum apasam pe OK.
Apoi apasam pe F9 si punem EXACT cum e in urmatoarea poza.

Facem EXACT ca in poza de mai sus.
Dupa care apasam pe OK si asteptam sa se complieze.

Intr-un final am terminat.
Acum bagam fisierul fy_harta.BSP in cstrike/maps.

_________________



Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://ruffryders.road2us.com
tweety
Administrator
Administrator
avatar

masculin
Numarul mesajelor : 105
Varsta : 25
Artistul Favorit : Chris Brown
Jocul/Jocurile Favorit/Favorite : Counter-Strike
Cum ti se pare forumul? : CooL
Data de inscriere : 21/09/2008

MesajSubiect: Re: Tutorial Valve Hammer Editor.   Mar Oct 07, 2008 9:00 am

Rezultatul.



Acum ca sa va verific si sa va dau note va trebui sa faceti urmatorul lucru.
Dupa ce ati terminat harta o salvati si puneti fisierul .RMF pe un site de upload.
Filefont-de exemplu.

In aceasta Lectie va voi invata cum sa facem o scara cu toate proprietatile sale.

Vom continua harta din lectia 1.
Primul rand micsoram gridul 3x(daca lati pus deja 2x mai mic,mai apasam odata pe micsorarea gridului)
Acum facem un bloc pe peretele dintre cei 2 Jucatori.(blocul sa aiba in 4 patratele din patratul TOP X/Y)
Facem ca in imaginea de mai jos.

Acum ii vom da textetura de scara.
Selectam scara si apasam pe SHIFT+A,dam browse si acolo jos scriem LADDER(inseamna scara) si ne alegem o scara de acolo.

Acum dam ENTER si vom avea asa.

Acum mai facem inca o scara exact ca aceea(sau o selectam si dam Copy si apoi Paste)
Si vom avea asa.

Acum selectam prima scara.
Adica asta.

Si apoi apasam CTRL+T.
Si vom avea asa.

Acum alegem FUNC_LADDER.

Acum selectam scara cealalta si ii dam functia FUNC_ILUSIONARI si la RENDER MODE punem SOLID-NO LIGHT.


Acum dam Save-->O compliem si Jucam.

Rezultatul.



Daca intampinati probleme POSTATI
Daca nu va place cum a iesit scara POSTATI.

O zi buna in continuare.

Lectia 3
Poate si cea mai importanta si esentiala Lectie.
In aceasta lecrie va voi invata cum sa faceti o gaura in perete.
O gaura pentru un geam,o gaura pentru o usa.
Daca suntem atenti o sa intelegem din prima.

Continuam Lectia 2.
Pentru inceput selectam gridul 2x mai mic.
Acum facem un perete in camera noastra si ii punem o textetura.

Acum il selectam si apasam 1 CLIC pe UNEALTA DE TAIERE.

Acum ne ducem in patratul in care se vede peretele nostru MARE,in cazul meu aici.

Si acum pe facem o linie verticala ca in imaginea de mai jos.
O parte din perete va fie ALBA si o parte ROSIE.

Acum mai dam inca 2 clicuri pe unealta TAIERE(pana se fac ambele parti ALBE).

Acum apasam pe ENTER(si vedem ca peretele nostru este acum alcatuit din 2 parti.
Selectam iar peretele si mai facem cateva lini incat sa se obtina un patrat mic in mijloc.
Urmati imaginea urmatoare.

Acum selectam peretele din mijloc si ii dam delete.

Acum avem o gaura pentru geam.

Pentru a face o gaura pentru usa procem la fel numai ca vom taia altfel peretele cel mare.
Sa fiti foarte atenti la culori(de fiecare data cand intrati in VHE sa faceti 3 CLICUIR pe unealta TAIERE.

Ca sa imi dau seama ca ati inteles.
Vreau sa vad in .rmf si o gaura pentru geam si o gaura pentru usa.

O zi buna in continuare.

Lectia 4
Acum ca stim sa facem gauri pentru geamuri,in lectia 4 vom invata cum sa facem un geam de sticla.
Continuam Lectia 4.
Micsoram gridul 4x.
Acum umplem gaura facuta de noi cu un bloc si ii dam textetura GLASS.
Fiti foarte atenti in poza,unde am asezat eu geamul(uitativa in patratul TOP X/Y)

Acum il selectam si apasam CTRL+T si selectam FUNC_BREAKBLE si trebuie facute urmatoarele setari.
MATERIAL TYPE-aici va alegeti voi din ce vreti sa fie geamul(sticla,roca,beton...)
RENDER MODE-TEXTETURE SOME LIGHT
FX-AMOUNT-100
Acum compliem harta si jucam.

Rezultat.


_________________



Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://ruffryders.road2us.com
 
Tutorial Valve Hammer Editor.
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Tutorial Avatar
» Alba / Neagra
» Vunk feat. Antonia - Pleacă
» Hai la un "fazan"
» De ce nu trebuie sa ne inscriem site-ul in directoarele web

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
..::The Ruff RydeRs::.. :: Diverse (Tutoriale) :: Tutoriale CS--
Mergi direct la: